نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3185
-
الف
+

ماندگارترین سریال های مناسبتی ایران در ماه محرم/پریدخت (2)

همزمان با آغاز ماه محرم در این گزارش مروری بر ماندگارترین سریال های محرمی تلویزیون ایران داریم.

به گزارش آی فیلم 2 ، سریال های مناسبتی همیشه جایگاه ویژه ای در میان سریال های تلویزیونی دارند و جزو پربیننده ترین و ماندگارترین آثار تلویزیونی می باشند.

در این گزارش که دومین اشاره ما به ماندگارترین سریال های محرمی تلویزیون ایران در چند سال اخیر است، به سراغ سریال «پریدخت» رفته ایم : 

«سامان مقدم» با ساخت سریال «پریدخت» در سال 1386 خورشیدی نامش را به عنوان یک کارگردان مناسبتی ساز محرم در تلویزیون ایران ثبت کرد.

پریدخت

او در تجربه‌ای متفاوت به سراغ تاریخ معاصر ایران رفت و درامی عاشقانه را در آن روایت کرد؛ درامی که مورد توجه قرار گرفت و حضور «لیلا حاتمی» به عنوان کرکتر اصلی این کار هم بر پرطرفدارشدنش اضافه کرد.

«پریدخت» داستان زندگی دختری به نام لیلا است که دختر یکی از تاجران معروف شهر است و دو خواستگار به نام «نادر» پسرخان شهر و «قدرت» دارد.

داستان سریال از سال ۱۳۱۴ خورشیدی و در جریان واقعه مسجد گوهرشاد شروع می‌شود، در مقطعی از سال ۱۳۲۰ خورشیدی جریان پیدا می‌کند و در سال ۱۳۳۴ خورشیدی ادامه می‌یابد.

در واقع زندگی پریدخت در سه مقطع تاریخی به تصویر کشیده می‌شود.‌ بخشی از داستان پریدخت در دهه اول محرم اتفاق می افتد و بدین شکل قصه به مفاهیم عاشورایی گره می خورد.

این سریال با استفاده از بازيگران حرفوی هم چون «داریوش ارجمند»، «لیلا حاتمی»، «علی مصفا»، «کامبیز دیرباز» و «مهرداد ضیایی» کارنامه قابل دفاعی برای خود رقم زد تا مانند سریال «شب دهم» شاخص‌ترين سريال مناسبتی محرمی سال های پیشین تلویزیون ایران شود.

تیتراژ پایانی«پریدخت» را «سالار عقیلی» آوازخوان معروف سنتی ایران خوانده که در ماندگاری این سریال تاثیر زیادی داشته است.

بیشتر بخوانید :

ماندگارترین سریال های مناسبتی ایران در ماه محرم/شب دهم (1)

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر